Thoughts in the middle of the day .

Can we pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars ?


Lycklig . Ja vad ska man saga ? Livet som au pair ar ett helt annorlunda liv an vad jag levt forut. Har upptackt sidor hos mig sjalv som jag inte ens visste att jag hade. Man vaxer verkligen som person, att sta pa sina egna ben & kanna att man kan ta ansvar . Att man klarar sig i ett annat land. Helt sjalv. Visst har man kompisar har, valdigt nara kompisar. Men I det stora hela sa ar man sjalv. & det tror jag ar bra, man far en chans att upptacka sig sjalv. Vaxa & fa en annan syn pa livet. Ja min syn pa livet har forandrats. Hm , jag undrar om ni dar hemma kommer att tycka att jag ar samma person som akte eller om jag har forandrats ? Ska bli intressant att se. Jag tror att det ar vikigt att man tar sig tid nagon gang nar man vaxer upp & reflekterar over hur ens liv har sett ut & vart man ar pa vag. Kanns som om jag tog ett valdigt stort beslut med att komma hit. Det var det verkligen. Men jag ar otroligt glad & tacksam att jag gjorde det.
Om jag inte hade gjort det hade jag inte fatt chans att forbattra min engelska, uppleva den ameikanska kulturen, traffat underbara kompisar som man kommit otroligt nara. Sett & rest, upplevt annorlunda saker. Fatt vart med om hemlangtan, kanna saknad efter nara & kara. Fa en chans att uppskatta deras karlek & vanskap. Ja, det ar mycket som jag har fatt uppleva. Jag har 5.5 manad kvar. Kommer hinna med ganska mycket mer skulle jag tro. & det ser jag fram emot.
Undrar du om au pair livet ar vart ett forsok ? Ja absolut . En av de basta & storsta besluten som jag har tagit hittills i mitt liv & ja det ar jag valdigt glad att jag gjorde. Bortsett fran saknad efter pojkvan, familj & vanner sa ar jag lycklig, jag Anna ar lycklig. Onskar att jag kunde dela mina kanslor med er sa ni kunde forsta. Det ar en helt otrolig upplevelse & lycko rus att sitta pa en stock pa grizzly peak & kolla ut over bay area & kanna att man ager varlden , eller lyckoruset nar man ser solen ga ner bakom Golden Gate bridge, eller nar man sager hejda till sina kompisar efter en helt otroligt rolig helg. Eller nar man aker over Bay bridge in till SF for en mysig shopping tur. Finns inget guld i varlden som ar vart det. Mitt ar har kan man inte satta ett varde pa detta for det ar helt otroligt & vart sa mycket mycket mer! Vad jag ville fa fram ar, jag ar tacksam. Otroligt tacksam.
I feel blessed.


xoxo ∂∩∩∂

Kommentarer
Postat av: madde

Är så glad för din skull anna ! Jag älskar dig <3

2010-05-21 @ 12:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0