I like Cali, a lot!

Wowooow!! Vilken helg!
Sunday
Borjade med att Maria kom till mig vid 1. Bestamde oss for att aka ner till Cafe Strada pa Bancroft avenue. Solen sken a jag angrade mig nastan att jag inte tog shorts pa mig :P Gick runt a tog en hel massa kort. Helt underbart! Maria fick tag pa ett par solglasogen & ja, kan ni tanka er? Kopte INGENTING, forutom en crepes med jordugbbar, nutella, vispgradde a glass pa :) Men det raknas inte for det ar ju mat ;P Oj, vad jag sola ner mej.. Men det vart de vart for det var sa yummy. Sedan akte vi hem, skulle namligen traffa Monika vid halv 4, for att gora vad? Jo BOKA hotell i LA aka Los Angeles, nar vi ska dit i april pa var ROAD-TRIP ;D KULKULKUL! Sedan tog vi BART -> SF for Pillow fight. Redan pa stationen i north Berkeley sag vi folk med kuddar, utan fodral ( vilket visade sig sedan for att de rev sonder sina kuddar ). Vi gick a kopte en banan pa subway -> Enbarcadero dar kuddkriget was located ;) Worlds Largest Online Pillow Fight

See full size image

Jaa, vad kan  jag saga?! Galet var det!!! Klockan 6pm borjade det.
Jag & Monika & Maria stod bredvid varandra nar allt starta. De forsvann dock snabbt i vimlet av alla kuddar som slogs runtomkring mig! Jag vart inne i 40 minuter, Maria & Monika 10. Vilken kampe jag e :) Horde : There's the girl with the pink back-pack again, lets hit her!! , For det forsta, det ar ingen back pack, det var min CC vaska som jag fick pa au pair skolan. For det andra, inte snallt nar tre stora killar borjar sla pa en, da ar man ganska chanslos, fick mig ett trevlig slag i ogat = rod + en liten mini blatira runtomkring. Tack pink back-pack, tack!
Sedan , nar jag knappt kunde andas for alla fjadrar som flog untomkring, gick jag a ringde Monika. Hittade dem. Fick traffa hennes kompisar fran Slovakien, Jan, Lucia(?) & Blubb ( kan inte uttala hans namn, sa blubb for han kallas ). Trevligt trevligt! Vi bestamde oss far att ga till Cafe Prag en svang, vartsuperhungrig. Visade sig dock snabbt att de inte had nagon mat i min smak. Sa nar vi vart fardiga dar gick vi tillbaka till kuddkriget som fortfarande holl pa, vid 9pm. HAHA snacka om att folk har energi! -> Taco Bell, sa jag fick lite mat i magen. ->PF igen, slogs med Blubb en svang, sedan bestamde vi oss for att aka hem. Mycket trevlig kvall :)
Mandag:
Hm, det vart igar ja? Jobbade, sooooooolade i min nya bikini, akte till Botanical Garden BE, med Megan & pojkarna. Helt underbart mysigt & SOLIGT. Fick mig en liten overraskning nar jag horde tva over medelalders par prata svenska, jag sa dock inget till dem utan tjuvlyssnade pa dem. De tyckte att D&R va sooota , haha . Tank om jag hade sagt nagot till dem, vad forvanade de hade blive:P
Sedan vart de middag, steak & french fries aka pommes frites!
Tisdag ( idag ):
Jobbade idag med, runt 10am akte jag Megan & pojkarna till CAlI mammal center & kollade pa sjolejon :) Trevligt. Det roligaste var nog dock pa vagen dit nar vi missade sista utfarten & blev tvugna att aka over GOLDEN GATE BRIDGE! :P Ingen trakig omvag precis. -> The beach :) ahh sa harligt vader. Jag a Dylan lekte vid strandkanten a kolla pa surfare. Usch, sjukt hoga vagor! Skulle inte vaga bada dar ( kallt i vattnet + hajar med, sa nej tack ). Hade med oss smorgasr, peanut butter & jelly, skinka a ost + JORDGUBBAR! MUMS. Sedan akte vi hem ( ratt vag ). Satte mej ute & solade, laste a drack jordgubbs smoothie. Sedan kom tradgards mastarna sa jag fick flytta pa mej. & nu sitter jag har pa verandan a solar mej i den sista varmen for dagen, solen gar ner om en halvtimme bakom Golden Gate. Jaa, jag triv har. Verkligen!
xoxo ∂∩∩∂

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0