Visumet, yepp! Det damp ner i postlådan idag :D

 Lillasyster & Jag :) På prommenad i gamla stan. Bakom oss, Stockholms smalaste gränd (?)

- Ja, tåget anlände kl:20:21 på stationen i Mellerud igår kväll. Trötta som ägg, eller riktiga flamsmajor steg vi av tåget å möttes av Mami & Ricky! + Elins pappa förstås. 
Vi har haft det riktigt skoj i Stockholm, mycket kollande i affärer, mycke gå & gå & gå... Å ja god mat med :P Å även en hel del fniss attacker;) Skoj vart det, TACK flickor för att ni följde med ♥

- Amerikanska ambassaden vart en upplevelse för sig. Jag hade tid klockan 10. Kom dit 20 i ungefär ( fick gå lååångt för att komma dit ). Fick ställa mig på kö, framför mihg stod Katja, en annan au pair som jag stämt träff med. Kul att äntligen får träffas ( innan hade vi bara pratat på facebook å så :) ). Vi vart båda nervösa, hon fick komma in före mig. Sedan vart det min tur, fick gå igenom en säkerhetskontroll, samma som finns på flygplatser, det vill säga med metalldetektorer osv, fick lägga väska å sjal på rullbandet så de fick kolla igenom dem. Jag fick inte ta med mig mobil, usb-minne eller öronsnäckorna till mobilen in i själva ambassaden. Väldigt stränga med det faktiskt! Men sedan fick jag komma in. Fick sitta ca 50min ( tror jag att det var ? ) Sedan ropade de upp Anna "johansen". Hehe, de kunde INTE uttala mitt efternamn. Jag fick prata med en gubbe genom en lucka som ställde lite frågor ( självklart på amerikanska ) , sedan tog han fingeravtryck på mig. Interssant , nu finns mina fingervatryck me di något register ?. Hm sedan vart jag färdig. Å nu idag damp mitt visum ner i brevlådan, så jag är redo för att åka nu, känns väldigt överväldigande just nu måste jag påpeka. Fick ringa till Cultural care & berätta att jag fått mitt visum = jag är redo att ta nästa steg till The United States of America! Wow, tänk vad tiden går fort!! Det är bara 12 dagar kvar tills jag åker! Å ja, jag har redfeber :S :) Det ska man nog ha ? ...

-Just det! Idag ska jag provpacka mina väskor, önska mig lycka till:) 

Anna


Kommentarer
Postat av: Susanna

Va stor hon har blivit Jonna! :D

2009-10-21 @ 21:44:48
Postat av: hanna

glöm inte beställa papper från Rikspolisstyrelsen med mitt brottsregister i.

annars kommer du inte iväg :)

kram

2009-10-22 @ 14:58:30
URL: http://hannafan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0